Charterbank

community van het Regionaal Archief Tilburg

In charter 166 dd. 10-8-1589 staat twee keer een woord waar ik niets van kan maken.

Eerste zin: eenen mudde roggen sjaers inden brief met desen ???? begrepen met etc

tweede zin : behouden ende geloefden den brieff met deselve ???? vrij te waeren als etc

Wie weet hier een oplossing voor?

mvg

Tilly

Weergaven: 92

Bijlagen:

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Hoi Tilly,

In welke regels staan die woorden? Ik heb nl iets meer context nodig.

Groeten, Astrid

Hallo Tilly,

Zou er kunnen staan: "dursteken" wat afgeleid is van doorstoken. Zie uitleg hieronder,

—  Eene doorgestoken oorkonde, eene oorkonde die eene toevoeging aan eene oudere behelst en daaraan verbonden is, doordat reepen van haar stof door de laatste zijn gestoken.

In eenen doorgesteken brief der Regeeringe van Amsterdam, van den negentienden February des jaars 1545, wordt enz.,   WAGEN., Amst. 3, 72 a.

Groeten,
Miep.

Miep,

Bedankt voor het meedenken.

Het zou kunnen al weet ik niet of dat hier in de contekst past. Ik geef het aan Astrid door, dan mag zij beslissen.

mvg

Tilly

Miep Meijers zei:

Hallo Tilly,

Zou er kunnen staan: "dursteken" wat afgeleid is van doorstoken. Zie uitleg hieronder,

—  Eene doorgestoken oorkonde, eene oorkonde die eene toevoeging aan eene oudere behelst en daaraan verbonden is, doordat reepen van haar stof door de laatste zijn gestoken.

In eenen doorgesteken brief der Regeeringe van Amsterdam, van den negentienden February des jaars 1545, wordt enz.,   WAGEN., Amst. 3, 72 a.

Groeten,
Miep.

Antwoorden op discussie

RSS

Forum

Wat Staat Daar? 2 antwoorden 

Begonnen door Miep Meijers. Laatste reactie van Miep Meijers 16 Nov 2015.

'Tenetur stuferum de tutela' (Oisterwijk, 1488)

Begonnen door Mark Vermeer 9 Apr 2015.

Roeijen? 2 antwoorden 

Begonnen door Etienne du Celliée Muller. Laatste reactie van Etienne du Celliée Muller 2 Jun 2014.

Over charters uit del.icio.us

© 2017   Gemaakt door Regionaal Archief Tilburg.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden